CENTURIJA II-91

CENTURIJA II-91



KOD IZLASKA SUNCA VIDJET ĆE SE VELIKA VATRA, BUKA I
SVJETLOST PROŠIRIT ĆE SE DO SJEVERA. UNUTAR KRUGA JE SMRT
I ČUJU SE KRICI. SMRT IH OČEKUJE OD ORUŽJA, VATRE I GLADI.

B: On kaže da ova ima dvostruko značenje, dvostruki datum. Jedan je već prošao, a drugi tek treba doći. Prvi događaj odnosi se spram tunguske katastrofe početkom našeg stoljeća.
Iznenadila sam se. Ukazivao je na strašnu eksploziju nepoznatog podrijetla koja se dogodila u Sibiru početkom ovog stoljeća. Sravnila je sa zemljom šumu u radijusu od 300 milja uništivši uglavnom divljač. Jer to je područje bilo rijetko naseljeno u to doba, a tlo je učinilo radioaktivnim i neupotrebljivim. Bilo je mnogo teorija da bi se razjasnio ovaj događaj. Najprihvatljivija je smatrala da se radilo o meteoru koji je u toj točki pogodio Zemlju. Da li bi to moglo razjasniti radioaktivnost? Ruski znanstvenici sada su najavili mogućnost da se možda svemirski brod srušio na tom mjestu. Da li bi Nostradamus mogao točno odrediti uzrok? Njegove sljedeća izjava me još više iznenadila.
B: On kaže da se drugi događaj u toj kvatrini odnosi spram slične zgode. Kaže da se to događa zato jer skupina koju on naziva "Drugi" i osjećam da to izgovara s velikim slovom, žele kontaktirati s nama. Kada će ući u zemaljsku atmosferu, oni će pokušati to učiniti u cirkumpolarnoj orbiti. Sovjeti su istraživali tajno oružje i imaju neka energetska polja koja čuvaju njihove sjeverne prilazne koridore. Kada će taj brod ući u te koridore, nastat će neispravnosti u njegovom radu tako da će mnogi iz posade poginuti. Kada će se srušiti, tu će biti vojnici da ih ili zarobe ili ubiju. Na brodu će ostati neki mikroorganizmi koji će reagirati na bizaran način u zemaljskoj klimi i uzrokovati neke neobjašnjive pošasti koje znanstvenici ne mogu razumjeti jer ne mogu prepoznati uzročnike.
Njegovo spominjanje "Drugih" zaista me iznenadilo. Mnogo puta tijekom seansi govorili su mi o Drugima i Promatračima. To se obično odnosi spram bića iz svemira. Odmah sam pretpostavila da i Nostradamus upotrebljava tu riječ u ovom smislu.
D: Čini mi se da ih ne bi trebali ubiti, mislim da bi trebali biti dovoljno znatiželjni da ih prouče.
B: Kaže da će zemlja na koju će se srušiti biti u ratu ili se spremati za rat. Imati će ratničkog duha, tako da će sve izvana biti neprijatelj i potencijalna prijetnja. Umjesto da su znatiželjni, oni su - kaže kako će naša riječ "paranoidni" odgovarati. Oni sumnjaju na  novu vrstu oružja kod takozvanog "neprijatelja" i tako će ubiti ta bića. Izgleda da će nekog vojnika svrbjeti prst na okidaču i on će nekim oružjem - mislim da šalje prijeko pojam neke vrste mašinske puške - početi pucati na sve živo.
D: Pomislila bih da će ih htjeti proučiti. Mislim da bi naša zemlja to učinila, barem se nadam.
B: On kaže da nikada ne možete s ničim računati, jer nikada ne znate što se može dogoditi u ratu.
Očito je ukazivao, bez da je to izravno rekao, da se kod obaju slučaja (Tungunskog i ovog) radilo o padu svemirskog broda. Jedna stvar koja me je brinula bilo je njegovo spominjanje mikroba ili klica u dvije zasebne kvatrine. Znala sam da u Nostradamusovo doba liječnici nisu znali za postojanje bakterija ili klica. Bili su velike neznalice što se toga tiče i nisu zaista poznavali uzroke bolesti koje su harale u njihovo doba. Uobičajeno uvjerenje bilo je da se svi niži oblici života stvaraju spontanom generacijom, a liječnici nisu žalili truda da to dokažu. To je bilo čudno uvjerenje da svi mali životni oblici, od miševa do štakora, preko žaba i krastača do crva i kukaca, nemaju roditelje. Njih je spontano stvorilo sunčevo svjetlo, iz blata, sluzi, stajaće vode ili truleži iz koje je izgledalo da izlaze. Čudila sam se kako je Nostradamus znao o takvim pojavama koje nije mogao vidjeti. Pitala sam ga da li je on upotrijebio te izraze, mikrobi i klice, ili je to bila Brendina interpretacija onoga što joj je pokazivao.
B: On kaže da se u njegovo doba općenito prihvaća da tako nešto ne postoji. Rekao je da je nešto naslutio o njihovom mogućem postojanju nakon čitanja djela nekih grčkih filozofa. Oni su teoretizirali da bi tako što moglo postojati. Kao što životni oblici mogu postojati veći i veći: ljudi, životinje, biljke, planeta... u prostoru, eteru i slično. Ne bi li onda mogli ići u drugom smjeru i postajati sve manji i manji? On kaže da su Grci vjerovali kako postoje vrlo sitne čestice koje su zvali "atomi". Zašto ne bi te male životinje i takozvani "atomi" djelovali na način kao što djeluju neke biljke. Neke biljke djeluju kao otrovi. Dakle, teoretizirao je on, zašto ne bi i neke životinje mogle djelovati na takav način? To teoretiziranje pridonijelo mu je razumjeti ono što je vidio u svojim vizijima o budućnosti. Otkrio je da ja razumijem te pojmove i da na mojem jeziku postoje imena za to. Zato je rekao da nastavim i nazovem ih mikrobi i klice. On ima druge riječi za svoju uporabu. Katkada ih naziva "atomi", kao što su to činili Grci, a koji put ih zove "mališani" ili "male životinjice". Kaže da za njih nema određene riječi jer ih nije nikada vidio. On zapravo ne zna što je to. Zato kada nije u transu i misli na takve pojave, to je za njega samo teoretska ili mentalna vježba, mentalna zabava. Zato svaki put kad vidi da buduće generacije priznaju postojanje takvih bića, on ima osjećaj kao da je uspješno riješio zagonetku.
D: Vrlo sam iznenađena da us Grci znali za to. Mislim da mi u naše vrijeme nismo svjesni koliko su oni toga znali.
B: On kaže da su neki ljudi vašeg vremena svjesni da su oni znali takve stvari. Općenito nije poznato da su Grci mnogo toga znali jer je u staroj  Grčkoj postojalo nekoliko filozofskih škola. Neke od njih nisu bile popularne. One koje su bile popularne, napose kod Rimljana, bile su filozofske škole koje su znanje prenosile stoljećima i često nisu uključivale pojmove o atomima i slično, premda postoje pismeni dokazi i o takvim filozofskim školama.
D: Obično se misli da, pošto nisu mogli vidjeti ta bića, nisu mogli ni znati za njih.
B: Smije se tome malo podrugljivo. Kaže da su znanstvenici vašeg doba vrlo uskogrudni i glupi ako tako misle. Govori kako su Grci iznad svega bili mislioci. Uvijek su o nečemu razmišljali i nešto procjenjivali. Nisu trebali nešto vidjeti pa da mogu logički zaključiti da nešto postoji.
Druga stvar koja me zanimala bilo je njegovo poznavanje Drugih. Rekla sam mu da mi je izraz poznat, ali da želim znati što on zna o njima.
B: On kaže da o njima ne zna mnogo. Samo što je vidio u svojim vizijama i što je mogao logično pretpostaviti. Govori da oni zastupaju nekoliko heretičkih uvjerenja. Ako bi on izgovorio polovicu njih, spalili bi ga na lomači. U ovom trenutku počinje se uzbuđivati. Kaže, u prvome redu, Zemlja nije plosnata, već okrugla.
D: On je u pravu.
B: On dosta arogantno kaže "ja to znam!". Osim toga, kaže da svatko s imalo znanja, svatko tko ima oči koje vide, može reći da Zemlja nije središte svemira. On jako sumnja da niti sunce nije središte svemira. Ono je samo središte ovog dijela svemira. On kaže, budući da je Bog beskonačan i beskonačno moćan, tko može reći da smo mi jedina stvorenja koja je Bog stvorio. Njemu se čini da, budući da je Bog beskonačan Bog, moraju postojati i beskonačna Božja stvorenja. U svojim vizijama vidio je stvari koje se mogu protumačiti kao da ima još božjih stvorenja: drugih ljudi i životinja i bića iz drugih dijelova svemira. Kaže da bi to svećenici smatrali herezom, ali on osobno smatra da su svećenici heretici jer pokušavaju ograničiti Boga. Biblija vrlo jasno opisuje da za Boga ne postoje granice.
D: Reci mu da se slažem s njim. On postavlja isto pitanje koje mi još danas postavljamo, samo što smo sada malo otvoreniji kad tražimo odgovore.
B: On kaže kako pretpostavlja da ima nekih koji nisu tako otvoreni. Izgleda da uvijek postoji dio društva, koji uvijek ostaje uskogrudan.
Nakon buđenja upitala sam Brendu da li poznaje naziv "Drugi". Rekla je da bi to ime moglo označavati mnogo toga, ali se ne može sjetiti ničega određenijega. Kada sam joj rekla što ono znači za mene, odgovorila je kako ne bi pomislila na to u tom kontekstu.
B: Čovjek ima dobar smisao za humor ako se ne žesti. Uh! Oh! Upravo me je ukorio zbog drskosti.
D: Dakle, nema ništa lošega u tome ako ima dobar smisao za humor. To opušta napetost.
B: Oh, on se nije žalio zbog toga. Rekao mi je da sam drska zbog onoga što sam rekla o njemu, kad se nije ljutio. Govori da će seansi i dalje biti. Vidio je to. Kaže da će sve ući u kolotečinu i mi ćemo po njoj nastaviti neko vrijeme s malim promjenama. Ali, to će postupno oblikovati naše živote bez obzira na njihov smjer.
D: Ja razmišljam o tome kako bi bilo da pokušamo prevesti sve kvatrine.
B: On kaže da će biti dobro ako naši putovi budu vodili u tom smjeru jer on bi to rado učinio. On sigurno zna da ćemo svakako prevesti one najvažnije. Reče da se moramo usredotočiti na kvatrine i informacije koje one sadrže, a ne na raznovrsne podatke oko nas. Bitno je iz kvatrina dobiti one informacije koje su važne za ljude. Ne brine se za ono što smatra usputnim sitnicama. Usredotočuje se na jedan cilj. Michel de Notredame shvaća da ste ponekad frustrirani zbog prepreka na putu. Pri odlasku neprestano mu se u glavi vrtjela jedna misao. Naime, čim se više trebate boriti da nešto ostvarite, ono tim dulje traje.
Zamislite zagonetku sastavljenu od nekoliko stotina djelića. To je dvojba pred kojom sam se našla kad sam pokušala kvatrine složiti u neki logički redoslijed. Bilo je to moguće, ali teško. Napose kad se nađe neki djelić koji se ne može bilo gdje uklopiti. Odlučila sam poštovati svaki navedeni datum i temu. Nakon mnogo miješanja i preslagivanja odlučila sam se za poredak koji slijedi. Neobično je i gotovo nevjerojatno da poglavlja nakon povezivanja dobivaju smisao i oblikuju priču koja se nastavlja. Čini se da nema proturječja, kao da ih je Nostradamus na neki način sredio prije nego što ih je zauvijek pomiješao. Kada se sjetimo kako smo ih interpretirali, na vrat na nos, tada mogućnosti za taj kontinuitet moraju biti minimalne.

1 komentar: